Praktische informatie

Hoe kunnen we je helpen?

Snelle doorlooptijd van 2-4 weken

Wachttijden

Bij U-center kun je snel terecht voor een behandeling. Binnen 1 dag kunnen we namelijk al je aanmelding verwerken en de eerste telefonische intake afnemen. Vervolgens hebben we een verwijsbrief en documenten van jou nodig. Zodra deze binnen zijn wordt de informatie binnen 1 dag door ons team beoordeeld. We bellen je dan meteen terug om een adviesgesprek te plannen, dit kan veelal binnen 2 weken plaatsvinden. Indien er tijdens het adviesgesprek tot een positieve opname indicatie wordt gekomen, zal er meteen een datum worden vastgelegd. De eerstvolgende plek is meestal binnen 4 weken beschikbaar. 

Belgisch contactpersoon

Eric Vereecke

Om je extra goed van dienst te zijn kun je terecht bij onze Belgische collega Eric Vereecke. Eric is sinds eind 2016 werkzaam bij U-center als client care manager Europe. Voorheen was hij algemeen directeur van beursgenoteerde Europese communicatiebedrijven en van zorginstituten binnen BeNeLux. 
Eric is bij U-center hoofdzakelijk actief als contactpersoon voor de Belgische patiënten en hun familieleden wat betreft zorgproblematiek en zorgaanpak, maar ook financiering en terugbetalingen. Hij staat namens U-center en haar (mogelijke) patiënten in contact met Belgische ziekenfondsen, federale en regionale overheden en verzekeraars. Daarbij heeft hij een breed Belgisch zorgnetwerk en directe contacten met doorverwijzers. Eric beantwoordt eventuele vragen graag. Hij is bereikbaar via het communicatie center.

Praktische informatie

Veelgestelde vragen

We hebben de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet. Mocht jouw vraag er niet tussen zit of voldoet het antwoord niet helemaal, neem dan gerust contact op met het communicatie center, we beantwoorden je vragen graag.

Neem direct contact op
Vraag 1

Contact & Bezoek

Contact & Bezoek

Mag ik bezoek ontvangen tijdens mijn opname?
Ja. Bezoek is welkom vanaf 12.30 uur op zaterdagen. Je mag met het bezoek op pad, maar we vragen je om uiterlijk 20.00 uur weer terug te zijn in het behandelcentrum. Op zondagen is bezoek welkom vanaf 12.30 uur en mag je ook met bezoek op pad, maar dan vragen we je om uiterlijk 18.00 uur weer terug te zijn in de kliniek.

Vraag 2

Paklijst voor opname

Paklijst voor opname

Wat moet ik allemaal meenemen naar de kliniek?
Je ontvangt voorafgaand aan de opname een lijst met een overzicht van alle spullen waar je zelf aan dient te denken.

Moet ik een badjas meenemen voor sauna/zwembad?
Ja, je dient zelf een badjas mee te nemen.

Moet ik zelf een sporthanddoek meenemen voor de fitness?
Ja, je dient zelf een sporthanddoek mee te nemen.

Moet ik zelf badhanddoeken meenemen?
Nee, dit is niet nodig. Er zijn badhanddoeken aanwezig op je kamer.

Vraag 3

Huisdieren

Huisdieren

Mag mijn huisdier mee?
Helaas zijn huisdieren niet toegestaan in onze kliniek.

Mag ik mijn blindengeleidehond/hulphond meenemen naar de kliniek?
Je blindengeleidehond/hulphond mag mee, mits deze officieel geregistreerd staat als blindengeleidehond/hulphond.

Vraag 4

Dieet en allergieen

Dieet en allergieen

Wordt er rekening gehouden met mijn dieetwensen?
Ontbijt en lunch bestaan uit een uitgebreid gezond en lekker buffet, samengesteld uit (veelal biologische) streekproducten. U-center biedt gevariereerde, dagverse en gezonde maaltijden waarbij rekening wordt gehouden met diëten en speciale wensen. Je kunt altijd even van tevoren contact met restaurant/service center opnemen om te vragen naar de mogelijkheden voor uw specifieke situatie. In overleg is in elk geval veel mogelijk.

Vraag 5

Beperkingen

Beperkingen

Is U-center geschikt voor rolstoelen?
Jazeker

Vraag 6

Accomodatie

Accomodatie

Is er een televisie op mijn kamer?
Ja, elke kamer is voorzien van een televisie.

Heb ik mijn eigen badkamer gedurende de opname?
Ja, elke kamer is voorzien van een eigen badkamer.

Is het de bedoeling dat ik mijn kamer zelf schoonmaak?
Nee, je hoeft je eigen kamer niet zelf schoon te maken, hier zorgt het personeel voor.

Vragen?

Ons communicatie center staat op elke werkdag voor je klaar van 09.00 tot 20.00 uur. Je krijgt meteen een professional aan de lijn die al je vragen kan beantwoorden.

Neem contact op Neem contact op