Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

We hebben de meest voorkomende vragen hieronder voor je op een rijtje gezet. Mocht jouw vraag er niet tussen zitten, neem dan gerust direct contact op met het communicatie center.

Behandeling binnen tien weken

Wachttijden

Bij U-center kun je snel terecht voor een behandeling. Je kunt je direct een online aanmeldformulier invullen op onze website of via ons telefoonnummer. Ons team van professionals staat klaar om jouw aanmelding zo snel mogelijk te laten verlopen. Wil je meer weten over het verloop van de aanmeldprocedure tot aan je werkelijke opname? Bekijk dan alle stappen in onze aanmeldprocedure.

Lees meer over de aanmeldprocedure

Praktische informatie

Veelgestelde vragen

In de geldt kliniek een gedragscode voor cliënten en medewerkers. Hierin staat veel informatie over wat je kunt verwachten tijdens een verblijf in ons behandelcentrum.

Gedragscode U-center
Vraag 1

Contact & Bezoek

Contact & Bezoek

Mag ik bezoek ontvangen tijdens mijn opname?
Ja. Bezoek is welkom op zaterdag en zondag van 13.30 tot 17.30 uur. Je mag met het bezoek op pad, maar we vragen je om uiterlijk 18.00 uur weer terug te zijn in het behandelcentrum. 

Kan ik met de auto komen?
Het is niet toegestaan om tijdens jouw verblijf in Epen gebruik te maken van eigen gemotoriseerd vervoer. Wij verzoeken je daarom om je naar U-center te laten brengen door familie of vrienden of door gebruik te maken van openbaar vervoer.

Mogen naasten op de hoogte worden gehouden van mijn ontwikkelingen binnen de kliniek?
Jouw naasten kunnen door jouw mentor/regiebehandelaar op de hoogte worden gehouden tijdens jouw opname, maar alleen met jouw schriftelijke toestemming.

Mag ik in de weekeinden thuis slapen?
Nee, je verblijft gedurende de opname elke avond in de kliniek, ook in de weekeinden. 

Kan ik een rondleiding door de kliniek krijgen, voordat ik besluit mij aan te melden bij U-center? Of op enig moment tijdens de aanmeldprocedure, voorafgaand aan mijn (eventuele) opname? 
Helaas is het niet mogelijk om een rondleiding door de kliniek te krijgen op enig moment voorafgaand aan een eventuele opname. Dit in verband met het waarborgen van de privacy van de cliënten die op dat moment in onze kliniek verblijven. Mocht je toch graag een indruk willen krijgen van U-center, raden wij je aan om een webinar te bekijken.

Vraag 2

Paklijst voor opname

Paklijst voor opname

Wat moet ik allemaal meenemen naar de kliniek?
Je ontvangt voorafgaand aan de opname een lijst met een overzicht van alle artikelen waar je zelf aan dient te denken.

Moet ik een badjas meenemen voor sauna/zwembad?
Ja, je dient zelf een badjas mee te nemen.

Moet ik zelf een sporthanddoek meenemen voor de fitness?
Ja, je dient zelf een sporthanddoek mee te nemen.

Moet ik zelf badhanddoeken meenemen?
Nee, dit is niet nodig. Er zijn badhanddoeken aanwezig op je kamer.

Vraag 3

Huisdieren

Huisdieren

Mag mijn huisdier mee?
Helaas zijn huisdieren niet toegestaan in onze kliniek.

Mag ik mijn blindengeleidehond/hulphond meenemen naar de kliniek?
Je blindengeleidehond/hulphond mag mee, mits deze officieel geregistreerd staat als blindengeleidehond/hulphond.

Vraag 4

Dieet en allergieen

Dieet en allergieen

Wordt er rekening gehouden met mijn dieetwensen?
Ontbijt en lunch bestaan uit een uitgebreid gezond en lekker buffet, samengesteld uit (veelal biologische) streekproducten. U-center biedt gevariereerde, dagverse en gezonde maaltijden waarbij rekening wordt gehouden met diëten en speciale wensen. Je kunt altijd even van tevoren contact met restaurant/service center opnemen om te vragen naar de mogelijkheden voor uw specifieke situatie. In overleg is in elk geval veel mogelijk.

Vraag 5

Beperkingen

Beperkingen

Is U-center geschikt voor rolstoelen?
Jazeker

Vraag 6

Accommodatie

Accommodatie

Is er een televisie op mijn kamer?
Ja, elke kamer is voorzien van een televisie.

Heb ik mijn eigen badkamer gedurende de opname?
Ja, elke kamer is voorzien van een eigen badkamer.

Is het de bedoeling dat ik mijn kamer zelf schoonmaak?
Nee, je hoeft je eigen kamer niet zelf schoon te maken, hier zorgen onze collega's voor.

Vragen?

Ons communicatie centrum staat op elke werkdag voor je klaar van 09.00 tot 20.00 uur. Je krijgt direct een professional aan de lijn die al je vragen kan beantwoorden.

Neem contact op

Wil je graag meer informatie over onze aanmeldprocedure en aanpak? Meld je dan nu aan voor het webinar en chat live met ons.

Aanmelden